30.October 2024

Typický řidič na čerpací stanici? Natankuje, dá si kávu, hotdog a něco sladkého

Jak vypadá typický řidič, který se zastaví na čerpací stanici ORLEN a co preferuje? Z analýzy nákupního chování zákazníků čerpacích stanic ORLEN vyplývá, že řidiči nejen pečují o své automobily, ale zároveň dbají na doplnění své energie. Typický zákazník v české síti ORLEN při jedné návštěvě načerpá v průměru 40 litrů paliva a dva ze tří si dají kávu. Zvláštní oblibě se těší také hotdog, jehož prodeje se měsíčně pohybují kolem milionu kusů.

„Pozorně sledujeme chování našich zákazníků na našich čerpacích stanicích, abychom mohli dle toho přizpůsobit naší nabídku a přinášet inovace v technologiích i občerstvení,“ říká Vladimír Dočekal, ředitel maloobochodní sítě ORLEN a dodává: „Typický zákazník čerpací stanice ORLEN načerpá zhruba 40 litrů paliva, dopřeje si šálek naší Fair Trade kávy s  malou sladkostí a velmi často si dá také párek v rohlíku. Právě hotdogy se těší stále větší oblibě. Minulý rok jsme poprvé prodali v jednom měsíci více jak milion hotdogů, letos se tuto hranici podařilo překonat už třikrát - a to v květnu, červenci a srpnu.“

Ze statistik ORLEN vyplývá, že nejčastější volbou jsou černá káva s mlékem a cappuccino, které si řidiči často dopřávají společně s máslovým nebo lískooříškovým croissantem či nugátovými minikoblížky. Pouze při každé páté návštěvě zákazník sáhne po jiném nápoji než po kávě, například energy drinku Verva nebo vitamínové vody. Velké oblibě se těší i „slaná sekce“. Hotdog, který dynamicky roste na popularitě, je součástí každé druhé návštěvy. Typický zákazník zahání rychlý hlad rovněž „kaiserkou s Herkulesem“, slaným croissantem Lambert nebo panini se šunkou a nivou. Popularitě se těší také teplá gulášová polévka s hovězím masem.

Stop Cafe je díky rozsáhlé síti čerpacích stanic ORLEN největším kavárenským řetězcem v České republice. Požitek z výběrové kávy, jejíž zrnka jsou speciálně pražena v Belgii, navíc podtrhuje certifikace Fair Trade. Zákazníci mohou vybírat z několika druhů této prémiové kávy a jejich popularita stále roste. Kromě skvělé kvality je oblíbená i díky uživatelské přívětivosti – samostatné kávovary jsou vybaveny moderními platebními terminály, které umožňují zakoupit kávu přímo u přístroje bez nutnosti navštěvovat pokladnu.

A co si typický zákazník čerpací stanice ORLEN odnáší kromě kávy nebo hotdogu? Obrovským hitem je belgická omáčka, pro kterou si lidé jezdí i mimo tankování, a to nejen v letní grilovací sezóně. Dalšími oblíbenými položkami jsou různé druhy long chipsů, ledová káva Cafe Ice Coffee, a ze sladkostí zejména pralinky, které se často kupují jako dárky. Oblíbené jsou také mandle – solené, karamelové nebo s medem. Skvělým dárkem je rovněž zmíněná káva v zrnkové podobě.

ORLEN průběžně obměňuje nabídku v segmentu  shop a gastro. Letošní podzim se zákazníci mohou těšit na vybraných čerpacích stanicích ORLEN na novou variantu párku v rohlíku – Mega bílá.
Síť čerpacích stanic ORLEN je nejrozsáhlejší sítí čerpacích stanic v České republice. Je součástí skupiny ORLEN Unipetrol, jež patří do nadnárodního skupiny ORLEN. Síť čerpacích stanic ORLEN nabízí široké spektrum pohonných hmot, energií, doplňkových produktů a občerstvení. Základní nabídku tvoří moderní aditivovaná paliva Efecta s čistícím účinkem a prémiová paliva Verva, která mají vedle čistících účinků vylepšeny výkonnostní parametry. Široce dostupný je také zkapalněný ropný plyn (LPG) a stlačený zemní plyn (CNG). ORLEN také disponuje nejširší sítí energie pro bateriovou a vodíkovou elektromobilitu. Elektrickou energii již poskytuje na 294 dobíjecích bodech. Na pražském Barrandově a v Litvínově provozuje veřejné plnicí vodíkové stanice. Od roku 2025 bude v síti ORLEN nabízeno také biopalivo HVO100. ORLEN nabízí také široký sortiment občerstvení v gastronomickém konceptu Stop Cafe a vydává vlastní tankovací karty TANKARTA EASY a TANKARTA BUSINESS. Pro zákazníky jsou k dispozici dvě mobilní aplikace – věrnostní aplikace ORLEN a aplikaci pro péči o vůz Mycí digi linka. Síť ORLEN v Česku zahrnuje celkem 439 čerpacích stanic a má tržní podíl na objemu prodaných paliv 29,1 %. Oblíbenost značky ORLEN u českých spotřebitelů potvrzuje fakt, že síť čerpacích stanic ORLEN již šestkrát získala titul Nejdůvěryhodnější značka v České republice a třikrát cenu Obchodník roku.

Kontakt:
Lada Gadas, +420 705 839 909, e-mail: lada.gadas@orlenunipetrol.cz