27.January 2023
ORLEN zůstává v padoku Formule 1. Bude sponzorovat tým Scuderia AlphaTauri
PKN ORLEN zůstává i v roce 2023 součástí seriálu Formule 1. Společnost navázala spolupráci s italským týmem Scuderia AlphaTauri, který podporuje budoucí světové šampiony. V rekordní sezoně Formule 1 s 23 závodními víkendy tak bude logo značky ORLEN zobrazeno na přídi, zadním spoileru a na bezpečnostní konstrukci halo a dalších částech monopostu AT04 této značky. Největší společnost v regionu střední a východní Evropy tak bude pátým rokem v řadě přítomna v padoku královské disciplíny motoristického sportu. Barvy týmu AlphaTauri budou hájit jezdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Nizozemí.
„Skupina ORLEN je nejvýznamnějším multienergetickým koncernem ve střední a východní Evropě s více než 100 miliony zákazníky. Globální povědomí o značce je zásadní pro dosažení našich strategických cílů. Téměř polovina příjmů koncernu pochází z prodeje v zahraničí. Proto se důsledně zaměřujeme na sportovní sponzoring, jehož základním kamenem je naše přítomnost v nejprestižnějším závodním seriálu, kterým série Formule 1 jednoznačně je. Díky této publicitě dokážeme oslovit stovky milionů fanoušků na celém světě a budovat konzistentní mezinárodní marketingovou strategii. Tento obrovský potenciál budeme i nadále efektivně využívat ve spolupráci s týmem Scuderia AlphaTauri,“ říká Daniel Obajtek, předseda představenstva společnosti PKN ORLEN.
Popularita Formule 1 v uplynulých letech rapidně vzrostla. V loňské sezoně sledovalo tyto závody 445 milionů televizních diváků po celém světě. Počet lidí, kteří sledovali souboje nejlepších jezdců na světě přímo z tribun závodních okruhů, přesáhl pět milionů. V roce 2021 se počet zhlédnutí videí na oficiálních profilech Formule 1 – na portálech Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat a Twitch – zvýšil o 50 procent na sedm miliard. Počet reakcí na sociálních sítích dosáhl 1,5 miliardy, což znamená meziroční nárůst o 74 procent. Tým Scuderia AlphaTauri je známý svou digitální aktivitou a realizací vzrušujících marketingových formátů. Počet sledujících na profilech tohoto týmu na sociálních sítích přesáhl 6,5 milionu.
V posledních letech byly například fotografie jezdců sponzorovaných týmů použity při aktivitách na podporu procesu rebrandingu čerpacích stanic v České republice, Německu a na Slovensku nebo při četných aktivitách propagujících produkty Stop Cafe, paliva VERVA nebo zákaznický věrnostní program. Například v České republice se díky těmto aktivitám, doplněným o propagační turné monopostu F1 po čerpacích stanicích, podařilo zvýšit povědomí veřejnosti o značce ORLEN již na úroveň 40 procent.
„Formule 1 je pro český trh skvělou marketingovou platformou. Každý čtvrtý zákazník čerpacích stanic v České republice je fanouškem této královské sportovní disciplíny a téměř 40 procent našich zákazníků podporuje sponzorství týmu Formule 1 značkou ORLEN,“ dodává Tomasz Wiatrak, a uzavírá: „Rozšiřujeme své aktivity také na Slovensku a v Maďarsku a Formule 1 je v těchto zemích také velmi populární. Zájem o Formuli 1 tam vyjadřuje každý třetí zákazník našich čerpacích stanic.“
V průběhu sezony 2023 bude logo ORLEN viditelné na závodním monopostu hned na několika místech – na přídi vozu, zadním spoileru, deflektorech, bezpečnostním rámu halo, zrcátkách. Současně bude umístěno na kombinézách a oděvech jezdců a mechaniků a v padoku. Jezdci se budou také účastnit reklamních kampaní realizovaných společností PKN ORLEN. Nová smlouva také skupině ORLEN poskytuje právo titulárního partnerství týmu Scuderia AlphaTauri Esports při virtuálních závodech.
Scuderia AlphaTauri je líhní mladých talentů, v níž budoucí šampioni získávají své první zkušenosti se závodem Formule 1. Tým patří společnosti Red Bull, která pomáhá při adaptaci jezdců v nejprestižnějším seriálu motoristického sportu na světě. V minulosti, kdy tento tým nesl označení Scuderia Toro Rosso, jej reprezentovali mimo jiné jezdci jako Sebastian Vettel a Max Verstappen, kteří mají na svém kontě celkem 88 vítězství a šest mistrovských titulů. V letošním roce budou barvy italského týmu hájit jezdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Nizozemí. Barevný design monopostu AT04 pro sezonu 2023 bude odhalen 11. února na Brooklynském mostě v New Yorku. Začátek sezony je naplánován na první březnový víkend v Bahrajnu.
Nová smlouva znamená konec tříletého partnerství koncernu s týmem Sauber Motorsport.
„Skupina ORLEN je nejvýznamnějším multienergetickým koncernem ve střední a východní Evropě s více než 100 miliony zákazníky. Globální povědomí o značce je zásadní pro dosažení našich strategických cílů. Téměř polovina příjmů koncernu pochází z prodeje v zahraničí. Proto se důsledně zaměřujeme na sportovní sponzoring, jehož základním kamenem je naše přítomnost v nejprestižnějším závodním seriálu, kterým série Formule 1 jednoznačně je. Díky této publicitě dokážeme oslovit stovky milionů fanoušků na celém světě a budovat konzistentní mezinárodní marketingovou strategii. Tento obrovský potenciál budeme i nadále efektivně využívat ve spolupráci s týmem Scuderia AlphaTauri,“ říká Daniel Obajtek, předseda představenstva společnosti PKN ORLEN.
Popularita Formule 1 v uplynulých letech rapidně vzrostla. V loňské sezoně sledovalo tyto závody 445 milionů televizních diváků po celém světě. Počet lidí, kteří sledovali souboje nejlepších jezdců na světě přímo z tribun závodních okruhů, přesáhl pět milionů. V roce 2021 se počet zhlédnutí videí na oficiálních profilech Formule 1 – na portálech Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat a Twitch – zvýšil o 50 procent na sedm miliard. Počet reakcí na sociálních sítích dosáhl 1,5 miliardy, což znamená meziroční nárůst o 74 procent. Tým Scuderia AlphaTauri je známý svou digitální aktivitou a realizací vzrušujících marketingových formátů. Počet sledujících na profilech tohoto týmu na sociálních sítích přesáhl 6,5 milionu.
V posledních letech byly například fotografie jezdců sponzorovaných týmů použity při aktivitách na podporu procesu rebrandingu čerpacích stanic v České republice, Německu a na Slovensku nebo při četných aktivitách propagujících produkty Stop Cafe, paliva VERVA nebo zákaznický věrnostní program. Například v České republice se díky těmto aktivitám, doplněným o propagační turné monopostu F1 po čerpacích stanicích, podařilo zvýšit povědomí veřejnosti o značce ORLEN již na úroveň 40 procent.
„Formule 1 je pro český trh skvělou marketingovou platformou. Každý čtvrtý zákazník čerpacích stanic v České republice je fanouškem této královské sportovní disciplíny a téměř 40 procent našich zákazníků podporuje sponzorství týmu Formule 1 značkou ORLEN,“ dodává Tomasz Wiatrak, a uzavírá: „Rozšiřujeme své aktivity také na Slovensku a v Maďarsku a Formule 1 je v těchto zemích také velmi populární. Zájem o Formuli 1 tam vyjadřuje každý třetí zákazník našich čerpacích stanic.“
V průběhu sezony 2023 bude logo ORLEN viditelné na závodním monopostu hned na několika místech – na přídi vozu, zadním spoileru, deflektorech, bezpečnostním rámu halo, zrcátkách. Současně bude umístěno na kombinézách a oděvech jezdců a mechaniků a v padoku. Jezdci se budou také účastnit reklamních kampaní realizovaných společností PKN ORLEN. Nová smlouva také skupině ORLEN poskytuje právo titulárního partnerství týmu Scuderia AlphaTauri Esports při virtuálních závodech.
Scuderia AlphaTauri je líhní mladých talentů, v níž budoucí šampioni získávají své první zkušenosti se závodem Formule 1. Tým patří společnosti Red Bull, která pomáhá při adaptaci jezdců v nejprestižnějším seriálu motoristického sportu na světě. V minulosti, kdy tento tým nesl označení Scuderia Toro Rosso, jej reprezentovali mimo jiné jezdci jako Sebastian Vettel a Max Verstappen, kteří mají na svém kontě celkem 88 vítězství a šest mistrovských titulů. V letošním roce budou barvy italského týmu hájit jezdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Nizozemí. Barevný design monopostu AT04 pro sezonu 2023 bude odhalen 11. února na Brooklynském mostě v New Yorku. Začátek sezony je naplánován na první březnový víkend v Bahrajnu.
Nová smlouva znamená konec tříletého partnerství koncernu s týmem Sauber Motorsport.
ORLEN Benzina je součástí skupiny ORLEN Unipetrol, jež patří do nadnárodního skupiny ORLEN, a provozuje nejrozsáhlejší síť čerpacích stanic v České republice. Kromě paliv EFECTA s čistícím účinkem nabízí ORLEN Benzina také prémiová paliva VERVA a široký sortiment občerstvení v gastronomickém konceptu STOP CAFE. ORLEN Benzina vydává i vlastní tankovací karty EASY a BUSINESS a zákazníkům nabízí dvě mobilní aplikace – věrnostní aplikaci ORLEN Benzina a aplikaci pro péči o vůz Mycí digi linka. Celkem ORLEN Benzina v Česku provozuje 430 čerpacích stanic a má tržní podíl téměř 23 %. Důvěru spotřebitelů potvrzuje i fakt, že ORLEN Benzina již pětkrát získala titul Nejdůvěryhodnější značka v České republice. Součástí skupiny ORLEN Unipetrol je i síť čerpacích stanic ORLEN na Slovensku a v Maďarsku.